Miksi ajastetut etäkäynnistykset eivät toimi FordPass-sovelluksessa?
Kampanjat ja tarjouksetHyötyajoneuvotAsk Ford

Miksi ajastetut etäkäynnistykset eivät toimi FordPass-sovelluksessa®*?

Epäonnistuneet ajastetut käynnistykset voivat johtua aika-asetuksiin tehdyistä muutoksista, ajoneuvon asetuksista tai muista syistä. Käytä apuna alla olevia vinkkejä.

Ajastetun etäkäynnistyksen vianmääritysvihjeitä

Suosittelemme tarkistamaan FordPass-sovelluksen, laitteen ja ajoneuvon asetukset ja varmistamaan, että ne vastaavat ajastetun käynnistyksen vaatimuksia.

FordPass-sovelluksen asetukset

  • Vahvista ajastetut käynnistysajat FordPass-sovelluksessa.

    Huomautus: FordPass ei vaihda kesä-/talviaikaa automaattisesti. Jos ajastettu käynnistys on klo 9.00, uusi käynnistysaika

    • siirtyy tunnilla eteenpäin (maaliskuussa): klo 10.00
    • siirtyy tunnilla taaksepäin (lokakuu): klo 8.00.
  • Jos ajastettu etäkäynnistys käynnistää ajoneuvosi väärään aikaan, sinun on päivitettävä ajastetut käynnistysajat manuaalisesti FordPass-sovelluksessa.

    Huomautus: Voit kokeilla jompaakumpaa tai molempia seuraavista:

    • Muokkaa nykyistä ajastettua käynnistystä.
    • Poista nykyinen käynnistys ja luo uusi käynnistys.
  • Varmista, että olet kirjautunut FordPass-sovellukseen oikealla valtuutetulla käyttäjänimellä.

Puhelinasetukset

  • Varmista, että matkapuhelimesi yhteys on riittävän hyvä.
  • Tarkista oman laitteesi kuuluvuus, kun olet ajoneuvossa. Näin voit arvioida ajoneuvon matkapuhelinyhteyden laatua. Jos laitteesi kuuluvuus on heikko:
    1. Siirrä ajoneuvo paikkaan, jossa kuuluvuus on parempi.
    2. Varmista antamalla etälukituskomento, että ajoneuvosi vastaanottaa signaalin.

Ajoneuvon asetukset

  • Varmista, että konepelti ja tavaratila ovat kiinni.
  • Tarkista, näkyykö ajoneuvon kojelaudassa varoitusvaloja.
  • Ratkaise kaikki Check Engine -varoitusvaloon liittyvät ongelmat, jotta voit käyttää etäkäynnistystä FordPass-sovelluksen kautta.
    • Varmista, että Check Engine -varoitusvalo ei pala.
    • Tarkista, onko FordPass-sovelluksen viestikeskuksessa Check Engine -varoitusvaloon liittyviä ilmoituksia.
  • Tarkista, onko aiemmin ajastetun etäkäynnistyksen automaattinen lopetus epäonnistunut.
    • Jos ajoneuvollasi ei ole ajettu ajastetun etäkäynnistyksen jälkeen, seuraavaa ajastettua etäkäynnistystä ei tapahdu.
    • Jos et aja ajoneuvollasi, poista tulevat ajastetut etäkäynnistykset käytöstä sen sijaan, että annat ajoneuvon käynnistyä päivittäin.
  • Tarkista ajoneuvon kojelaudan mittaristosta, onko etäkäynnistys kytketty pois käytöstä. Ei käytössä -tilassa ruutu on tyhjä. Tarkastus tehdään seuraavasti:
    1. Siirry ajoneuvoon.
    2. Varmista, että ajoneuvo on päällä, käynnissä, pysäköitynä ja hyvin tuuletetulla turvallisella alueella.
    3. Siirry ohjauspyörän nuolipainikkeilla kohtaan Asetukset.
    4. Paina OK.
    5. Selaa kohtaan Ajoneuvo.
    6. Paina OK.
    7. Siirry kohtaan Etäkäynnistys.
    8. Paina OK.
    9. Vieritä kohtaan Järjestelmä ja vahvista, että sen asetus on Käytössä.

      Huomautus: Käytössä-tilassa ruutu on valittuna.

Jos kohtaat edelleen ongelmia, ota yhteys tukeen valitsemalla FordPass-sovelluksessa Tili > Tuki ja pyydä lisätukea.

Lisätietoja

Kuinka määritän ajastetut käynnistykset FordPass-sovelluksessa?


*FordPass-sovellus on yhteensopiva useimpien älypuhelimien kanssa, ja se on ladattavissa sovelluskaupasta. Tiedonsiirtomaksuja saatetaan veloittaa.

 

Ford Finland käyttää evästeitä tämän verkkosivuston sisällön ja mainosten kohdistamiseen parantaakseen käyttäjiensä online-kokemusta.

Voit muuttaa evästeasetuksiasi milloin tahansa Hallinnoi evästeasetuksia -sivulla, mutta tämä saattaa rajoittaa tai estää tiettyjen verkkosivuston ominaisuuksien käyttöä.

Katso lisätietoja verkkosivuston Yksityisyydensuoja ja käyttöehdot -osiosta.