Miksi ajastetut etäkäynnistykset eivät toimi FordPass-sovelluksessa®*?
Epäonnistuneet ajastetut käynnistykset voivat johtua aika-asetuksiin tehdyistä muutoksista, ajoneuvon asetuksista tai muista syistä. Käytä apuna alla olevia vinkkejä.
Ajastetun etäkäynnistyksen vianmääritysvihjeitä
Suosittelemme tarkistamaan FordPass-sovelluksen, laitteen ja ajoneuvon asetukset ja varmistamaan, että ne vastaavat ajastetun käynnistyksen vaatimuksia.
FordPass-sovelluksen asetukset
-
Vahvista ajastetut käynnistysajat FordPass-sovelluksessa.
Huomautus: FordPass ei vaihda kesä-/talviaikaa automaattisesti. Jos ajastettu käynnistys on klo 9.00, uusi käynnistysaika
- siirtyy tunnilla eteenpäin (maaliskuussa): klo 10.00
- siirtyy tunnilla taaksepäin (lokakuu): klo 8.00.
-
Jos ajastettu etäkäynnistys käynnistää ajoneuvosi väärään aikaan, sinun on päivitettävä ajastetut käynnistysajat manuaalisesti FordPass-sovelluksessa.
Huomautus: Voit kokeilla jompaakumpaa tai molempia seuraavista:
- Muokkaa nykyistä ajastettua käynnistystä.
- Poista nykyinen käynnistys ja luo uusi käynnistys.
- Varmista, että olet kirjautunut FordPass-sovellukseen oikealla valtuutetulla käyttäjänimellä.
Puhelinasetukset
- Varmista, että matkapuhelimesi yhteys on riittävän hyvä.
- Tarkista oman laitteesi kuuluvuus, kun olet ajoneuvossa. Näin voit arvioida ajoneuvon matkapuhelinyhteyden laatua. Jos laitteesi kuuluvuus on heikko:
- Siirrä ajoneuvo paikkaan, jossa kuuluvuus on parempi.
- Varmista antamalla etälukituskomento, että ajoneuvosi vastaanottaa signaalin.
Ajoneuvon asetukset
- Varmista, että konepelti ja tavaratila ovat kiinni.
- Tarkista, näkyykö ajoneuvon kojelaudassa varoitusvaloja.
- Ratkaise kaikki Check Engine -varoitusvaloon liittyvät ongelmat, jotta voit käyttää etäkäynnistystä FordPass-sovelluksen kautta.
- Varmista, että Check Engine -varoitusvalo ei pala.
- Tarkista, onko FordPass-sovelluksen viestikeskuksessa Check Engine -varoitusvaloon liittyviä ilmoituksia.
- Tarkista, onko aiemmin ajastetun etäkäynnistyksen automaattinen lopetus epäonnistunut.
- Jos ajoneuvollasi ei ole ajettu ajastetun etäkäynnistyksen jälkeen, seuraavaa ajastettua etäkäynnistystä ei tapahdu.
- Jos et aja ajoneuvollasi, poista tulevat ajastetut etäkäynnistykset käytöstä sen sijaan, että annat ajoneuvon käynnistyä päivittäin.
- Tarkista ajoneuvon kojelaudan mittaristosta, onko etäkäynnistys kytketty pois käytöstä. Ei käytössä -tilassa ruutu on tyhjä. Tarkastus tehdään seuraavasti:
- Siirry ajoneuvoon.
- Varmista, että ajoneuvo on päällä, käynnissä, pysäköitynä ja hyvin tuuletetulla turvallisella alueella.
- Siirry ohjauspyörän nuolipainikkeilla kohtaan Asetukset.
- Paina OK.
- Selaa kohtaan Ajoneuvo.
- Paina OK.
- Siirry kohtaan Etäkäynnistys.
- Paina OK.
-
Vieritä kohtaan Järjestelmä ja vahvista, että sen asetus on Käytössä.
Huomautus: Käytössä-tilassa ruutu on valittuna.
Jos kohtaat edelleen ongelmia, ota yhteys tukeen valitsemalla FordPass-sovelluksessa Tili > Tuki ja pyydä lisätukea.
Lisätietoja
Kuinka määritän ajastetut käynnistykset FordPass-sovelluksessa?
*FordPass-sovellus on yhteensopiva useimpien älypuhelimien kanssa, ja se on ladattavissa sovelluskaupasta. Tiedonsiirtomaksuja saatetaan veloittaa.