Miksi aktivointini on odotustilassa FordPass-sovelluksessa?
Kampanjat ja tarjouksetHyötyajoneuvotAsk Ford

Miksi aktivointini on odotustilassa FordPass-sovelluksessa®*?

FordPass-aktivointisi voi siirtyä odotustilaan useista syistä, kuten signaalin voimakkuuden ja hyväksynnän tilan vuoksi. Saat lisätietoja seuraavista ohjeista.

Huomautukset:

Käyttöoikeus odottaa FordPass-sovelluksessa

Valitse FordPass-sovelluksen pudotusvalikko, jotta näet vastaavan aktivoinnin ja saat vianmääritysohjeet käyttöön.

FordPass 5.X

Jos käyttöoikeus on odotustilassa FordPass-sovelluksessa:

Toiminto Vaiheet
Viimeistele ajoneuvoyhteys ensisijaisena käyttäjänä.
  1. Asetu ajoneuvoon.
  2. Varmista, että ajoneuvo on käynnissä ja pysäköitynä alueella, jossa on tehokas ilmanvaihto.
  3. Varmista, että ajoneuvon sisäiset yhteysasetukset ovat käytössä.
  4. Avaa FordPass-sovellus.
  5. Napauta Yhdistä ajoneuvoon -ruutua.
  6. Valitse Olen käynnistänyt ajoneuvoni.
  7. Lue ja hyväksy ajoneuvosi näytöllä oleva kehote.

    Huomautus: Jos et näe kehotetta ajoneuvon näytöllä, katso ohjeet kohdasta Ajoneuvon aktivointikehote puuttuu.

  8. Paina Tarkista yhteyden tila, kun olet hyväksynyt ajoneuvon sisäisen kehotteen.

FordPass ohjaa sinut takaisin ajoneuvonäyttöön. Kaukosäätimen komentojen (jos saatavilla) pitäisi näkyä ajoneuvosi kuvan alla.

Huomautus: Yhteyden muodostaminen voi kestää jopa 10 minuuttia.

Varmista, että omia yhteysasetuksiasi ei ole poistettu käytöstä.
  1. Avaa FordPass-sovellus
  2. Napauta Yhdistä ajoneuvoon -ruutua.
  3. Noudata ajoneuvon näytöllä olevia ohjeita, jotka koskevat liitettävyysasetusten käyttöönottoa.
  4. Valitse Olen ottanut liitettävyyden käyttöön FordPass-sovelluksessa.
  5. Lue ja hyväksy ajoneuvosi näytöllä oleva kehote.
  6. Paina Tarkista yhteyden tila, kun olet hyväksynyt ajoneuvon sisäisen kehotteen.
Tarkista käyttöoikeustilasi toissijaisena käyttäjänä.
  1. Avaa FordPass-sovellus.
  2. Napauta Käyttöoikeus on odotustilassa -ruutua.
  3. Valitse Tarkista käyttöoikeuspyyntö.

Näkyviin tulee yksi seuraavista vaihtoehdoista:

  • Käyttöoikeus on odotustilassa: Tämä tarkoittaa, että valtuutettu kuljettaja ei ole hyväksynyt pyyntöäsi.
  • Pääsy evätty: Tämä tarkoittaa, että pyyntösi on hylätty.

Jos tarvitset lisätukea, ota yhteys tukeen valitsemalla Tili > Ota yhteyttä tukeen.

FordPass 4.X

Jos aktivointisi odottaa FordPass-sovelluksessa:

Toiminto Vaiheet
Tee hyväksyntää koskevan kehotteen mukaiset toimenpiteet ajoneuvossa.
  1. Asetu ajoneuvoon.
  2. Varmista, että ajoneuvosi on päällä, käynnissä ja pysäköitynä hyvin tuuletetulla, turvallisella alueella.
  3. Lue ja hyväksy ajoneuvosi näytölle ilmestyvä kehote.

    Huomautus: Jos et näe kehotetta ajoneuvosi näytöllä:

    1. Tarkista mobiiliverkkoyhteyden voimakkuus ja/tai Wi-Fi®-yhteys.
      • Wi-Fi-yhteys
        • Jos Wi-Fi on kytketty pois päältä, kytke Wi-Fi päälle ja yritä muodostaa yhteys.
        • Jos Wi-Fi on kytketty päälle, kytke Wi-Fi pois päältä ja yritä muodostaa yhteys käyttämällä mobiilidataa.
      • Mobiiliverkkoyhteys
        • Jos mobiilidata on kytketty pois päältä, kytke mobiilidata päälle ja yritä muodostaa yhteys.
        • Jos mobiilidata on kytketty päälle, kytke mobiilidata pois päältä ja yritä muodostaa yhteys käyttämällä Wi-Fi-yhteyttä.
    2. Varmista, että et ole yhteydessä ajoneuvosi Bluetoothiin®.
    3. Odota vähintään 90 sekuntia, jotta näytölle tuleva kehote näkyy ajoneuvossa.
Tarkista, onko ajoneuvosi jo aktivoitu.
  • Kyllä, mutta olen ainoa käyttäjä – Sinulla voi olla toinen sähköpostiosoite, joka liittyy valtuutettuun ajoneuvoosi. Kirjaudu ulos FordPass-sovelluksesta ja kirjaudu sisään toisella sähköpostiosoitteellasi.
  • Kyllä, mutta olen toissijainen käyttäjä – Tarvitset hyväksynnän valtuutetulta käyttäjältä.
    1. Siirry FordPass-sovelluksen aloitusnäyttöön.
    2. Napauta Pyydä valtuutus.

      Huomautus: Pyyntösi lähetetään kaikille aktivoiduille käyttäjille sovelluksen sisäisellä viestillä. Kun pyyntö on hyväksytty, sinulla on komentojen käyttöoikeus.

Vahvista, että pystyit käyttämään komentoja aiemmin.
  • Jos pystyit käyttämään komentoja aiemmin, mutta et voi enää käyttää niitä, varmista, että et luonut toista tiliä FordPass-sovelluksen poistamisen tai sisäänkirjautumisen jälkeen.
  • Jos sinulla oli käyttöoikeus aiemmin, sinulla voi olla toinen sähköpostiosoite, joka liittyy valtuutettuun ajoneuvoosi. Kirjaudu ulos nykyisestä tilistäsi ja kirjaudu sisään alkuperäisellä sähköpostiosoitteellasi.

Jos kokeilit yllä olevia vaiheita tai vahvistit ne, eikä ajoneuvosi aktivoitunut, ota yhteyttä tukeen valitsemalla Tili > Tuki.

Lisätietoja FordPass-sovelluksesta

Tarkempia tietoja FordPass-sovelluksen ominaisuuksista ja toiminnoista saat vierailemalla FordPass-tukisivullamme ja selaamalla haluamaasi aihetta.

Hyödylliset FordPass-tukea koskevat aiheet

Lisätietoja

Kuinka voin pyytää FordPass-ajoneuvon käyttöoikeutta?


*FordPass-sovellus on yhteensopiva useimpien älypuhelimien kanssa, ja se on ladattavissa sovelluskaupasta. Tiedonsiirtomaksuja saatetaan veloittaa.

 

Ford Finland käyttää evästeitä tämän verkkosivuston sisällön ja mainosten kohdistamiseen parantaakseen käyttäjiensä online-kokemusta.

Voit muuttaa evästeasetuksiasi milloin tahansa Hallinnoi evästeasetuksia -sivulla, mutta tämä saattaa rajoittaa tai estää tiettyjen verkkosivuston ominaisuuksien käyttöä.

Katso lisätietoja verkkosivuston Yksityisyydensuoja ja käyttöehdot -osiosta.