Automaattisen käynnistyksen/sammutuksen käyttörajoitukset
Sekä käsivalintaisessa että automaattivaiheistoissa moottori ei ehkä sammu tietyissä olosuhteissa, kuten:
- kun moottorin toimintalämpötila on matala
- kun ylläpidetään sisäilmaolosuhteita
- kun akun varaustaso on matala
- kun ulkolämpötila on liian matala tai liian korkea
- kun kuljettajan ovi avataan auton liikkuessa
- kun lämmitetty tuulilasi on päällä
- kun dieselmoottorin hiukkassuodattimen regenerointia tehdään.
Vain automaattivaiheistoissa:
- kun kuljettajan turvavyö avataan
- kun ohjauskulma on suurempi kuin 90 astetta
- kun kytkettynä vaiheena on S tai M.
Sekä käsivalintaisessa että automaattivaiheistoissa moottori voi käynnistyä uudelleen tietyissä olosuhteissa, kuten:
- kun ylläpidetään sisäilmaolosuhteista, esim. käytetään ilmastointia
- kun akun varaustaso on matala
- kun lämmitetty tuulilasi on päällä
- kun auto alkaa vieriä mäkeä alas vapaavaihteella.
Vain automaattivaiheistoissa:
- kun kuljettajan turvavyö avataan
- kun kuljettajan ovi avataan ajovaihteen ollessa kytkettynä
- kun vaihteeksi kytketään S tai M.
Huomautus: Jos järjestelmä havaitsee häiriön, se kytkeytyy pois päältä. Jos se ei kytkeydy päälle sytytysjakson jälkeen, auto pitää tarkistuttaa valtuutetussa liikkeessä.
Huomautus: Järjestelmä ei ehkä toimi, jos sähkölaitteita jätetään päälle sytytysvirran ollessa sammutettu, koska laitteet tyhjentävät akun.
Huomautus: Automaattisella käynnistyksellä/sammutuksella varustetuissa autoissa akkuvaatimus on erilainen. Se pitää aina vaihtaa täsmälleen alkuperäisen vaatimukset täyttävään akkuun.
Lisätietoja