CarPlay-yhteysongelmien vianmääritys Ford Electric Explorerissa
Mahdolliset Apple CarPlay -yhteysongelmat voidaan ratkaista seuraavien ohjeiden avulla:
Langallinen yhteys
- Jos haluat käyttää langallista yhteyttä, varmista, että yhteys muodostetaan käyttämällä sertifioitua Apple Lightning® -kaapelia.
- Kun irrotat laitteen USB-kaapelista, muista valita Irrota-kuvake.
- Poista kaikki ajoneuvoprofiilit laitteesi CarPlay-sovelluksen asetuksista. Se voidaan tehdä Yleiset asetukset -valikosta.
- Varmista, että laitteessasi on uusin iOS-ohjelmistotaso.
- Käynnistä laite uudelleen.
- Palauta tieto- ja viihdejärjestelmä tehdasasetuksiin.
Langaton yhteys
- Varmista, että puhelimesi ja ajoneuvosi pystyvät muodostamaan langattoman yhteyden CarPlayn kautta.
- Varmista, että laitteessasi on uusin iOS-ohjelmistotaso.
- Varmista, että Bluetooth ja Wi-Fi ovat käytössä laitteessasi.
- Nollaa laitteen verkkoasetukset, jolloin kaikki mahdolliset aiemmin muodostetut langattomat yhteydet nollataan ja verkkoasetukset palautetaan tehdasasetuksiin.
- Käynnistä laite uudelleen.
- Poista kaikki ajoneuvoprofiilit laitteesi CarPlay-sovelluksen asetuksista. Se voidaan tehdä Yleiset asetukset -valikosta.
- Yritä muodostaa yhteys USB:n kautta ja, kun se onnistuu, katkaise yhteys ja yritä muodostaa langaton yhteys uudelleen.
- Kytke ajoneuvoon virta ja katkaise virta.
- Palauta tieto- ja viihdejärjestelmä tehdasasetuksiin.