Ford Ranger PHEV
Keskeiset viestit:
-
Ranger-pistokehybridi on Euroopan myydyimmän lava-auton sähköinen versio, jossa on Rangerin täysi vetokapasiteetti, hyötykuorma ja maastoajo-ominaisuudet. Uudistettu Pro Power Onboard -virtalähde mahdollistaa työ- ja vapaa-ajan laitekäytön sähköverkon ulkopuolella.
-
Täysin uusi voimansiirtojärjestelmä tuottaa 690 Nm:n vääntömomentin – joka on suurin Ranger-tuotantomallien vääntömomentti – sekä 279 hevosvoimaa, yli 45 km:n sähköisen tavoitetoimintamatkan ja akun latauksen täyteen alle neljässä tunnissa.
-
Maailmanlaajuisessa lanseerauksessa julkaistaan ensin rajoitettu erä Stormtrak-versiota, jossa on korkeatasoisia tyylivarusteita, premium-vakiovarusteita ja ainutlaatuinen viimeistely.
-
Täysin uusi Ranger PHEV valmistetaan Etelä-Afrikan Silvertonissa, jossa tehdään myös muut Eurooppaan tuotavat Ranger-versiot. Ensimmäisiä asiakastoimituksia odotetaan vuoden 2025 keväällä.
Mitä tietoja on julkaistu?
Ford tuo markkinoille ensimmäinen lataushybridinsä keskikokoisten lava-autojen segmentissä julkaisemalla Ranger PHEV:n. Rajoitettu erä Stormtrak-lanseerausversiota esitellään maailmanlaajuisesti ensimmäisen kerran Hannoverissa.
Mikä on julkaisuaikataulu? Mille markkina-alueille Ranger PHEV toimitetaan ensimmäiseksi?
Tuotannon on määrä alkaa vuonna 2025, ja ensimmäiset asiakastoimitukset saadaan jo saman vuoden keväällä. Ranger PHEV tulee ensin asiakkaiden saataville Euroopassa, Australiassa ja Uudessa-Seelannissa ja tämän jälkeen muilla markkina-alueilla.
Missä Ranger PHEV valmistetaan?
Ranger PHEV valmistetaan Silvertonin tehtaalla Etelä-Afrikassa.
Miksi lanseeraatte Ranger PHEV-pistokehybridin eikä sähköautoversiota?
Ranger PHEV tuo käyttöön sähkö- ja polttomoottoriteknologian parhaat puolet: nollapäästöt ja sähkökäytön tehokkuus yhdistyvät seuraavan sukupolven Rangerin ydinominaisuuksiin, suureen veto- ja hyötykuormakapasiteettiin ja maasto-ominaisuuksiin, joita asiakkaamme haluavat käyttöönsä työssä ja vapaa-aikana. Haluamme antaa asiakkaillemme lisää valinnan vapautta sähköiseen autoiluun siirryttäessä.Osion leipäteksti
Milloin Euroopan markkina-alueen asiakkaat voivat tilata Ranger PHEV:n?
Ranger PHEV:n tilauksia otetaan jo vastaan Saksassa. Muissa Euroopan maissa Ranger PHEV:n tilauksia aletaan ottaa vastaan marraskuun aikana, jolloin myös vahvistamme markkina-aluekohtaiset hinnat.
Mikä voimansiirto Ranger PHEV:ssä on?
Ranger PHEV:n 2,3-litrainen Ford EcoBoost -bensiinimoottori on yhdistetty sähköiseen käyttövoimajärjestelmään. Hybridivaihteistoyksikköön integroitu 75 kW:n sähkömoottori tuottaa lisävääntöä perävaunun tai trailerin vetämiseen ja parantaa ajoneuvon suorituskykyä.Osion leipäteksti
Mikä on Ranger PHEV:n sähköinen toimintamatka ja vetokapasiteetti?
Ranger PHEV -pistokehybridillä voidaan ajaa yli 45 km pelkästään sähkökäytöllä – tarkka toimintamatka varmistuu lähiaikoina, kun lopullinen tyyppihyväksyntätestaus saadaan päätökseen. Ajoneuvon vetokapasiteetti on jopa 3 500 kg EV Auto-, EV Later- ja EV Charge -ajotiloissa.
Miksi valitsitte dieselvoimansiirron?
Niille asiakkaille, jotka haluavat ajaa päästöttömästi ja hyödyntää seuraavan sukupolven Rangerin parhaita maasto-, hinaus- ja hyötykuormaominaisuuksia, tämä sähkömoottorin, ladattavan akkuteknologian ja 2,3-litraisen Ford EcoBoost -bensiinimoottorin yhdistelmä tarjoaa parhaan vaihtoehdon.
Mitä Pro Power Onboard -virtalähdevaihtoehtoja on saatavilla?
Euroopan markkina-alueen asiakkailla on saatavana Pro Power Onboard -virtalähteestä kaksi vaihtoehtoa, joiden teho on 2,3 kW tai 6,9 kW. Ajoneuvossa on kolme pistorasiaa: kaksi kuormalavalla ja yksi ohjaamossa. 6,9 kW:n versiossa saadaan 3,45 kW yhdestä kuormalavan pistorasiasta tai yhteensä 6,9 kW molemmista kuormalavan pistorasioista. Ohjaamon pistorasian teho on rajoitettu 2,3 kW:iin.
Mikä on Ranger PHEV:n hyötykuorma ja vetokapasiteetti?
Ranger PHEV -mallien hyötykuorma on jopa 1 tonni ja vetokapasiteetti jopa 3,5 tonnia.
Onko lavan kuormatilavuus pienempi akkupaketin takia?
Ranger PHEV:n lavan lattiaa on nostettu vain 31 mm korkeajänniteakkupaketin vuoksi, joten vaikutus käytettävissä olevaan kuormatilaan on erittäin vähäinen.
Mitä Ranger PHEV -versioita tulee saataville?
Euroopassa PHEV on saatavilla XLT- ja Wildtrak-versioina ja lanseerausvaiheessa Stormtrak-versiona.
Onko Ranger PHEV:n suurin sallittu kokonaismassa entistä suurempi?
Ranger PHEV:n sallittu kokonaismassa on 3 500 kg verrattuna Ranger-polttomoottoriversion 3 350 kg:n sallittuun kokonaismassaan, mikä johtuu suuremmasta omamassasta.
Mikä on Ranger PHEV:n akkukapasiteetti?
Ranger PHEV:n (käytettävissä oleva) akkukapasiteetti on 11,8 kWh.
Mitkä ovat Ranger PHEV:n edut CO2-päästöjen suhteen?
Tyypillisessä päivittäiskäytössä ja jos asiakas lataa ajoneuvoa säännöllisesti, Ranger PHEV mahdollistaa merkittävästi pienemmät CO2-päästöt samalla kun säilytetään asiakkaiden vaatimat joustavat käyttöominaisuudet. Ilmoitamme tarkemmat tiedot, kun lopulliset testitulokset ovat saatavilla.
Onko Ranger PHEV:ssä erilaisia EV-ajotiloja?
Kyllä. Ranger PHEV:ssä on neljä EV-ajotilaa:
-
EV Auto – Automaattinen sähkötila on oletustila, joka käynnistää automaattisesti bensiinimoottorin, kun kuljettaja vaatii täyttä suorituskykyä tai kun korkeajänniteakun energiavarasto on lopussa. Normaaleissa olosuhteissa tämä on hyvä vaihtoehto useimmille kuljettajille, ja se soveltuu hinaukseen ja kuormien kuljettamiseen. Tässä tilassa saadaan käyttöön sekä sähkö- että polttomoottorikäytön parhaat ominaisuudet.
-
EV Now – Ajotila Sähkö mahdollistaa päästöttömän täyssähköajon yli 45 km:n matkalla. Tässä ajotilassa polttomoottorin käynnistyminen on estetty muuten kuin kuljettajan käskystä. Ajotila soveltuu erinomaisesti esimerkiksi varhaisiin aamutunteihin, jolloin halutaan ajaa meluttomasti, tai Euroopan kaupunkeihin, joissa on otettu käyttöön vähäpäästöisiä alueita.
-
EV Later – Ajotila Säästö antaa kuljettajille mahdollisuuden säästää korkeajänniteakun energiaa myöhempää käyttöä varten, esimerkiksi vähäpäästöisillä alueilla ajoon, retkeilyyn tai töihin.
-
EV Charge – Sähköauton lataus -tilassa bensiinimoottori nostaa korkeajänniteakun latausta, jotta energiaa saadaan enemmän käyttöön. Tämä käyttötila on erittäin hyödyllinen, jos kuljettaja on unohtanut ladata auton tai jos akkua on ladattava päivän aikana tapahtuvaa myöhempää käyttöä varten.
Onko Ranger PHEV:ssä samat maasto- ja ADAS-ominaisuudet kuin Rangerissa?
Ranger-lataushybridissä on Rangerin tunnettu nelivetokapasiteetti (mukaan lukien uusin e-4WD-järjestelmä, kaksialueinen jakovaihteisto ja tasauspyörästön lukko takana), valinnaiset ajotilat sekä edistyneet kuljettajan turvajärjestelmät ja kuljettajaa avustavat järjestelmät. Lisäksi ajoneuvossa on Pro Power on Board -virtalähde, ja varusteena on myös jalankulkijahälytys sähköajotilassa.
Onko Ranger PHEV yhteensopiva Ford Pro -järjestelmään integroitujen mallien kanssa?
Kyllä, Ranger PHEV kuuluu yhdistettyjen ja sähköisten Ford Pro -ajoneuvojen mallistoomme Euroopan markkina-alueella. Asiakkaat voivat hyödyntää Ford Pro -ohjelmisto-, lataus- ja palveluratkaisuja, jotka helpottavat siirtymistä sähköistettyyn ajoneuvokantaan.
Tuleeko Ranger PHEV:hen saataville erityisiä Ford Pro -latausratkaisuja, jotka tukevat latausta koti- tai työpaikalla?
Ford Pro -järjestelmässä on koti-, varikko- ja julkista latausta tukevia latausratkaisuja, joita Ranger PHEV -asiakkaat voivat hyödyntää.